Desenes de persones reclamen l'estació el centre de la ciutat i un altre PDUSUF

Desenes de persones participen a l’excursió organitzada per la CUP en defensa de l’estació al centre i per un altre PDUSUF

Desenes de persones han participat avui 30 de juliol a l’excursió organitzada per la CUP de Figueres, amb el suport de Salvem l’Empordà i Defensem el tren de l’Empordà, a la nova estació de trens a Vilafant.

L’objectiu de l’acte era doble: per una banda denunciar la gran distància que haurem de recórrer les figuerenques per tal d’arribar a  la futura estació de trens, amb els greus problemes de mobilitat i de disminució d’us que causarà, transport públic bàsic per a milers de ciutadans; per l’altre denunciar un Pla director urbanístic fet d’esquena als figuerencs, obeint a interessos personals i sense la més mínima participació pública. Un vestit fet a mida d’uns pocs que en pagarem tots les conseqüències.

La marxa ha sortit des de la plaça de l’ajuntament fins a les obres del TGV a Vilafant, on s’ha desplegat una pancarta amb el lema “Estem destruint la Figueres del futur!”.

Des d’allà s’han pogut apreciar les obres del TGV i el futur emplaçament de les 2 estacions de TGV (la provisional i la definitiva); sobre aquest tema cal destacar que des del Ministerio han negat que circulessin trens de passatgers per la via TGV abans de finalitzar la línea completa, cosa que demostra la inutilitat de l’estació provisional i la greu irresponsabilitat que suposa malgastar 5 milions d’euros en una obra no funcional.

També des de Vilafant s’ha pogut apreciar l’impacte que tindrà a la zona la prevista ronda nord, el tercer carril de l’autopista, la variant nord de l’A-2 i els accessos a la futura estació. A mes de la zona comercial projectada i les obres en curs de la nova presó del Puig de les Basses. Un impacte global fortíssim a tota la zona oest de la ciutat.

Com a curiositat cal destacar que durant la caminada ens ha acompanyat el “ciutadà modèlic”, aparegut a la plaça ajuntament el passat 15 de juliol, en nom de tots aquells ciutadans que no poden participar en la vida pública local degut a la manca de mecanismes de participació institucional, la falta d’informació i la poca cultura crítica.

Des de la CUP de Figueres seguirem treballant per frenar aquest Pla i per mantenir l’estació en el seu emplaçament actual, el centre de la ciutat.