El ple aprova la moció per regularitzar la situació dels ocupants en risc d’exclusió residencial presentada per la CUP

El ple municipal del 2 de juny ha aprovat la moció per regularitzar la situació dels ocupants en risc d’exclusió social, presentada pel grup municipal de la CUP. Segons la Candidatura d’Unitat Popular, la moció és una eina necessària per fer front a la situació de vulnerabilitat que viuen les unitats familiars ocupants en risc d’exclusió residencial.

Per aquest motiu, el text emplaça a l’Ajuntament de Figueres a negociar amb les entitats bancàries i els grans tenidors d’habitatges per regularitzar un lloguer social a partir dels ingressos de la unitat familiar ocupant amb risc d’exclusió residencial. Així mateix, l’Ajuntament de Figueres col·laborarà en la negociació amb les empreses subministradores de llum, gas i aigua per assegurar el dret a l’accés als subministraments bàsics i vetllarà perquè s’estableixin  convenis amb aquestes empreses que facilitin ajuts a fons perduts i descomptes a les unitats de convivència en risc d’exclusió residencial. Segons la CUP, la creació de convenis amb les subministradores és essencial per a fer efectives les mesures que contempla la Llei 24/2015 que no han estat paralitzades pel Tribunal Constitucional, relatives a la pobresa energètica.

Entre altres acords, la moció planteja que després de la regularització de la situació dels ocupants en risc d’exclusió residencial, els habitatges passin a formar part del parc municipal d’habitatges destinats a polítiques socials. D’aquesta manera, la CUP creu que aquest acord és útil per fer front manca d’habitatges públics que pateix el municipi, que actualment no pot donar resposta a les necessitats dels figuerencs.

La situació d’emergència social, especialment greu en l’àmbit de l’habitatge, es tradueix en milers de desnonaments a les nostres terres i centenars de milers de persones que han vist vulnerat el seu dret a un habitatge digne. Aquesta situació ha portat a moltes famílies a accedir a un habitatge amb especial risc, com és el cas de les ocupacions. Segons les dades de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, Figueres compta amb 86 pisos en situació d’ocupació, totes elles en habitatges propietat d’entitats bancàries i financeres.

La CUP creu que aquest acord és útil per fer front manca d’habitatges públics que pateix el municipi