La CUP assegura que les accions de Marta Felip al barri de St. Joan perpetuen la situació de gueto

La formació lamenta que es donin subvencions i es facin inversions sense un projecte definit i consensuat

La CUP de Figueres alerta de les accions que el govern de Marta Felip està duent a terme al barri de Sant Joan. La candidatura considera greu i perillós seguir realitzant accions per acontentar una part del barri, però que no es fan amb l'objectiu de resoldre la conflictivitat existent a la zona. A la comissió informativa de dilluns passat, el govern va informar als regidors de l'oposició que el nou local social que es vol instal·lar al barri amb barracons anirà acompanyat d'una subvenció a l'associació de veïns perquè contractin un gerent pel funcionament del centre.

En aquest sentit, Lluís Armengol, número 2 de la CUP i representant de la formació a la comissió del barri de Sant Joan, lamenta que el govern faci una actuació d'aquestes característiques sense tenir un projecte d'actuació definit i alhora compartit amb els diferents agents que participen a la comissió, que no es reuneix des del 23 de febrer. Armengol troba irresponsable que es destinin diners a actuacions que perpetuen la situació de gueto amb la que es troba el barri, i que condiciona el desenvolupament socioeconòmic de tota la zona oest de la ciutat.

Armengol considera que cal consensuar una actuació més enllà dels cicles polítics si es vol afrontar i capgirar la situació de tota la zona oest de la ciutat. Per aquest motiu, la formació demana una reunió urgent de la comissió del barri de Sant Joan per plantejar la situació amb ànim de resoldre-la i amb vistes més enllà de les eleccions municipals.

Així mateix, el número 2 de la candidatura considera que tot i que el barri de St. Joan és del que se'n parla més, cal que es destinin recursos a tots els barris per evitar-ne la degradació i se'n permeti el desenvolupament.