La CUP de Figueres denuncia la manca de transparència en el consell de cooperació

La Candidatura d'Unitat Popular de Figueres ha mostrat el seu descontentament amb el conveni que l'Ajuntament de la ciutat ha signat amb el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament i ha mostrat la seva solidaritat amb les entitats que fa anys que treballen pels valors inicials del Consell de Cooperació.

Davant la decisió del govern municipal de firmar conveni amb el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament per tal de valorar el projectes de les entitats del consell de cooperació,  la CUP vol manifestar:

Denunciem la manca de transparència en tot el procés de negociació amb el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, ja que s'ha actuat d'esquenes a les entitats del consell negant-los totes les informacions relacionades amb aquesta decisió.

Lamentem que el govern municipal no respectés la decisió presa per unanimitat de les entitats que formen el consell de cooperació, en la qual és va rebutjar la proposta formulada per la regidora de Benestar, Maria Antònia Bonany (CIU). De la mateixa manera, trobem inadmissible que no es tingues en compte la proposta  alternativa que les entitats varen posar sobre la taula per fer la valoració dels projectes. Una metodologia utilitzada a molts ajuntaments i diputacions del nostre país que permet reduir despeses i burocràcia.

Considerem reprovable que es destinin 9500€ únicament a la valoració dels projectes, tenint en compte els pressupostos destinats a cooperació.

Exigim el govern municipal que repensi la decisió aprovada, degut a la falta de respecte cap a les persones que participen al consell de cooperació de manera altruista; un consell que ha de ser vinculant i no solament de caire consultiu.

Per últim, volem expressar tot el nostra suport a les entitats del consell de cooperació i animar-les a seguir treballant per no deixar perdre els valors inicials del consell.

Figueres

6 d'agost de 2009