La CUP de Figueres proposa fomentar la participació i la cultura democràtica als alumnes d'ESO

Consideren necessari impulsar programes que transmetin hàbits i valors participatius i l'apropament a la gestió dels afers públics

La candidatura de l'esquerra independentista vol que el nou Ajuntament que surti de les eleccions del 24 de maig tingui la participació ciutadana com a qüestió transversal i prioritària. La seva alcaldable, Natàlia Sànchez Dipp, considera que la participació ciutadana és imprescindible per a qualsevol societat que vulgui viure cohesionada, i necessària per avançar cap a una ciutat democràtica, amb un Ajuntament obert, transparent, i nítidament compromès amb la lluita contra la corrupció en tots els seus àmbits d’actuació.

En aquest sentit, la candidatura considera que cal reconèixer públicament el valor social de l’associacionisme, entès aquest fet com a escola de democràcia, com a mecanisme de cohesió social, d’autoorganització popular i com a eina de participació de la ciutadania en la vida pública de la ciutat.

La CUP proposa que l’àrea d’Acció Cívica, conjuntament amb les entitats de la ciutat i els instituts, desenvolupi un programa de foment de la participació i la cultura democràtica dirigit als alumnes d’ESO amb l’objectiu de fomentar la participació cívica dels i les joves figuerenques. Així mateix, veu convenient impulsar programes formatius que facin pedagogia i transmetin hàbits i valors participatius, i que permetin l’apropament dels infants i joves, i la ciutadania en general, a la gestió dels afers públics.

La CUP considera que el pas cap a una democràcia més inclusiva i participativa és possible i necessari per tal que els ciutadans tinguin el dret de decidir sobre el seu futur a partir d'espais de poder popular.