La CUP escollirà les persones que encapçalaran la llista electoral amb votació oberta a la ciutadania abans de Nadal

Podrà votar qualsevol ciutadà que s'hagi registrat prèviament

Dijous passat la CUP de Figueres va donar per iniciat el camí que l'ha de portar a articular la candidatura que presentarà a les eleccions municipals del maig de l'any que ve. En un acte públic a la Biblioteca Fages de Climent, la formació va exposar els 8 eixos programàtics que ha establert per recollir les propostes que nodriran el programa electoral que acabin presentant. Així mateix, la CUP va fer públic el codi ètic al qual estarà sotmesa la candidatura i el sistema que s'utilitzarà per escollir les persones que formaran part de la llista electoral, incloent el cap de llista. En aquest sentit, la formació vol oferir una metodologia oberta i democràtica, possibilitant que qualsevol ciutadà que accepti el codi ètic de la formació pugui encapçalar la llista. Fins l'1 de desembre es poden proposar candidats i candidates, i la tercera setmana de desembre la candidatura n'escollirà els cinc primers a través d'una votació. La totalitat de la llista també seguirà el mateix procediment i es votarà al mes de març, juntament amb l'aprovació definitiva del programa electoral. Podran votar totes les persones que hagin participat en el desenvolupament dels eixos programàtics i en el procés de formació de la candidatura i, també, qualsevol ciutadà de Figueres que es registri prèviament.

El codi ètic està format per 6 punts que fan referència al caràcter temporal i de servei a la col·lectivitat dels regidors i regidores, així com la seva funció de portaveus de l'assemblea que regirà la línia política de la candidatura. L'últim punt limita a dos mandats la temporalitat màxima que podran exercir de regidors.