La CUP inicia el març unes jornades sobre habitatge i pobresa energètica

La formació independentista organitzarà actes de març a juny sobre la Llei 24/2015 i les alternatives per a un habitatge digne

La CUP inicia aquest març unes jornades que pretenen apropar a la ciutadania els problemes de la ciutat relacionats amb l’habitatge. La Candidatura d’Unitat Popular considera que Figueres viu una situació d’emergència residencial, amb greus mancances en les polítiques públiques destinades a aquest àmbit de gestió. A la ciutat s’executen 728 desnonaments a l’any; xifra que fa de Figueres una de les localitats de les comarques gironines on es produeixen més desnonaments. Per altra banda, l’Ajuntament de Figueres compta només amb 37 pisos destinats a polítiques socials, quan el Pla Local d’Habitatge 2010-2015 constatava la necessitat de tenir-ne 110. Els pisos buits procedents d’execucions hipotecàries arriben a 326. Segons la CUP, l’Ajuntament de Figueres no ha previst cap actuació per mobilitzar aquests immobles i destinar-los a la creació d’un parc d’habitatge de lloguer assequible municipal. Amb tot, les entitats socials de la ciutat alerten de la insuficiència de recursos de què disposa Serveis Socials per fer front als diferents casos relacionats amb l’habitatge i la pobresa energètica.

Per aquests motius, el grup municipal de la CUP ha organitzat diferents actes: El 18 de març realitzarà un acte per parlar sobre la situació de Figueres i les mesures per abordar l’emergència habitacional que proposa la Llei 24/2015 (ILP Habitatge), a càrrec de Pau Llonch, membre de la PAH Sabadell i Crida per Sabadell. El 22 d’abril, Joan M. Gual explicarà el projecte La Borda, una cooperativa d’habitatge en cessió d’ús de Barcelona. Xavier Pallarés, de l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE), serà a Figueres el 28 de maig per explicar la tasca de l’entitat i les possibilitats que obre la Llei 24/2015 per fer front a la pobresa energètica. Les jornades es clouran el juny amb la projecció d’un documental relacionat amb la problemàtica de l’habitatge.