La CUP proposa la creació d’un protocol contra les agressions sexistes per a les properes Fires i Festes de la Santa Creu

La formació independentista vol que l’elaboració del Protocol contra les agressions sexistes a les Fires i Festes de la Santa Creu es faci de forma participativa

La Candidatura d’Unitat Popular demanarà al ple municipal de setembre l’elaboració d’un Protocol contra les agressions sexistes a les Fires i Festes de la Santa Creu. Segons la formació independentista, les violències de l’heteropatriarcat es manifesten en l’entramat de relacions socials i personals de la nostra societat de forma estructural i els espais d’oci i de festa no en són una excepció. Les agressions sexistes i l’assetjament sexual en moments de festa i esbarjo es donen sistemàticament, amb el vistiplau o la ignorància de bona part de la població, doncs estan normalitzades i legitimades pel context.

La CUP proposa que l’elaboració del Protocol contra les agressions sexistes a les Fires i Festes de la Santa Creu es faci de forma participativa, implicant a totes les entitats, col·lectius i professionals de l’àmbit de prevenció i lluita contra les violències masclistes, i que s’executi a partir de les Fires i Festes de la Santa Creu 2017. La moció per elaborar un protocol que presenta la formació independentista implica també a la Comissió de Festes i de l’Embarraca’t, així com a les entitats i els promotors privats que participen en el desenvolupament de grans esdeveniments d’oci o festius a la ciutat.

La moció presentada per la Candidatura d’Unitat Popular contempla la creació d’una campanya comunicativa perquè les Fires i Festes de la Santa Creu estiguin lliures d’actituds sexistes i discriminatòries, l’aprofitament del got reutilitzable de l’Embarraca’t per a promocionar el lema o els lemes de la campanya comunicativa i la incorporació de la perspectiva de gènere en l’organització dels actes i l’elaboració de la programació de les Fires i Festes de la Santa Creu.

La moció contempla la creació d’una campanya comunicativa, l’aprofitament del got reutilitzable de l’Embarraca’t per a promocionar el lema de la campanya i la incorporació de la perspectiva de gènere en l’organització dels actes i l’elaboració de la programació de les Fires i Festes de la Santa Creu