La CUP reivindica la gratuïtat de l'AP7 al tram figuerenc aixecant les barreres de la sortida nord

La candidatura proposa millores en la mobilitat per evitar el trànsit que travessa la ciutat sense tenir Figueres com a destí

 

La CUP de Figueres proposa un conjunt de mesures per tal de millorar la mobilitat de la ciutat. Aquest matí els candidats Natàlia Sànchez Dipp i Lluís Armengol han exposat les propostes de mobilitat en les infraestructures que envolten Figueres. Per fer-ho han escollit la sortida nord de l'AP7, on han aixecat les barreres de la sortida de l'autopista com a acció de desobediència al que consideren una normativa injusta. Sànchez Dipp ha denunciat que “és inadmissible que els figuerencs segueixin pagant peatge per una infraestructura que està més que pagada i que, alhora, és una via que ha de servir de cinturó oest de la ciutat, creant una nova sortida a l'oest pel trànsit que ve de la carretera d'Olot.”

Per a la candidatura, un dels grans problemes que té la ciutat és una mala planificació de les infraestructures que envolten Figueres, provocant que una part del trànsit que es desplaça entre altres municipis ho hagi de fer pel centre de la ciutat. Es tracta sobretot dels desplaçaments que tenen origen a l'oest de Figueres, tant des de poblacions properes com Vilafant fins més llunyanes com Besalú o Olot, i destí a l'est o el nord de la ciutat i viceversa. Per tal de millorar aquest aspecte a banda d'una nova sortida de l'AP7 i aconseguir-ne la gratuïtat sent preferent el tram Figueres Nord – Figueres Sud perquè pugui ser utilitzat com a cinturó oest, des de la CUP proposen altres mesures com el desenvolupament del projecte de la Ronda Nord, planificant-la de manera que les afectacions ambientals i socials siguin mínimes.

Així mateix, la candidatura de l'esquerra independentista considera que s'ha de senyalitzar correctament l’ús de la variant de Borrassà per tal de connectar l'N-II amb la C-260 (carretera d’Olot), i descartar la construcció d’un nou enllaç entre el Pont del Príncep i l’estació del TAV a Vilafant.

Per últim, l'alcaldable Natàlia Sànchez Dipp considera que s'ha de treballar activament per tal d’introduir millores a l’actual cinturó de ronda est (N-II) per tal de millorar-ne la seguretat.