Natàlia Sànchez, Lluís Armengol, Montse Boher, Toni Garcia i Joanjo Bosch, encapçalaran la llista de la CUP a Figueres per aquest ordre

La candidatura considera que els cinc candidats són un reflex del creixement i maduresa de la formació independentista

Natàlia Sànchez serà l'alcaldable per Figueres a les eleccions municipals acompanyada de Lluís Armengol, Montse Boher, Toni Garcia i Joanjo Bosch per aquest ordre.

El procés que va desenvolupar la CUP de Figueres per escollir les persones candidates que encapçalarien la llista de la formació a les municipals va acabar la setmana passada amb les converses entre els precandidats més votats. En aquest sentit, Enric Capalleras que havia estat el tercer precandidat més votat va renunciar a aquesta posició. Aquest fet ha provocat que el cantant figuerenc Joanjo Bosch, que havia estat el sisè amb més vots, quedi com a cinquè de la llista.

Natàlia Sànchez afirma que assumeix la responsabilitat que suposa encapçalar aquest projecte pel «gran equip humà i de treball que s'ha creat». En aquest sentit considera que la feina feta pel regidor actual Joan Font i les dinàmiques de treball que s'han solidificat auguren un creixement de la formació.

Sànchez destaca que les prioritats de la candidatura seran el desenvolupament econòmic pensades per afavorir la majoria de ciutadans, amb polítiques socials per avançar cap a la desaparició de les causes de les desigualtats i amb una estructura educativa i cultural forta i justa. Així mateix, en referència a Fisersa ECOSERVEIS, considera que cal garantir uns serveis públics que ofereixin un servei eficient i estiguin pensats amb una lògica social i no empresarial.

La CUP valora positivament el sistema de selecció que han utilitzat, i considera que els candidats i també els precandidats que hi havia són un reflex del creixement i maduresa de la formació.

El 14 de febrer la candidatura farà una assemblea oberta en la qual es plantejarà el tancament de la totalitat de la llista, així com del programa electoral que han desenvolupat des del passat mes de setembre. Tanmateix, el programa i la llista s'aprovarà definitivament a mitjan de març.

Perfil dels candidats

Natàlia Sánchez i Dipp

Té 31 anys i ha cursat estudis en Història i Comunicació Cultural. Treballa com a tècnica de projectes a Òmnium Cultural. Ha estat vinculada a diverses entitats polítiques, socials, culturals i del lleure de la ciutat com l'Esplai, la Revolta dels Diables o el Casal La Volta. Actualment és militant de la CUP.

1. Lluís Armengol i Subirós

Té 66 anys i és Llicenciat en Història. És jubilat de banca i ha participat en diverses associacions figuerenques, en particular com a voluntari de Càritas. Actualment és membre del GEES (Grup d'Empordanesos i Empordaneses per la Solidaritat).

1. Montse Boher i Genís

Té 30 anys i és Llicenciada en Humanitats i ha cursat diferents estudis universitaris superiors. És cooperativista, editora de continguts educatius i, vocacionalment, escriptora. Ha publicat 'La història de Datrebil' (2011) i el conte 'El secret del vent' (2013). Va participar en l'Assemblea d'Estudiants de la UPF i ha participat en diferents projectes socials i culturals.

1. Toni Garcia i Quesada

Té 51 anys i és Llicenciat en Geografia i Història. És professor d'història a l'institut Olivar Gran de Figueres. Col·labora amb el grup de treball Exili, Deportació i Holocaust. Ha estat vinculat a l’Associació Catalana d’Amics del Poble Sahrauí i és membre de la ONG Dníger.cat. És membre de Procés Constituent i de SOS Educació.

1. Joanjo Bosch i Rescalvo

Té 38 anys, és músic i treballador autònom. Ha estat vinculat al món musical, associatiu i juvenil de Figueres. Ha estat membre actiu del moviment antimilitarista i llibertari. Actualment és membre de Procés Constituent i col·laborador de la CUP de Figueres.