La CUP promou un pacte contra la segregació escolar que impliqui representants polítics i la comunitat educativa

Presenten una moció pel desplegament de mesures efectives contra la segregació escolar a Figueres

La CUP considera que Figueres ha d’afrontar la segregació educativa que viu la ciutat per tal de millorar la situació actual. En aquest sentit, els cupaires es basen en les dades de l’Informe “La segregació escolar a Catalunya. Informe de progrés sobre el desplegament del decret 11/2021 (Gener 2024)” publicat per la Sindicatura de Greuges de Catalunya. Aquest informe qualifica la segregació a Figueres com a “Alta” amb nivells del 30% a primària i el 15% a secundària.
El Pacte contra la segregació escolar de l’any 2018 i al qual està adherit l’Ajuntament de Figueres, és el document amb què s'arriba a un compromís de país per combatre la segregació escolar i es referma la voluntat de les institucions catalanes de vetllar per una escola inclusiva i integradora, que asseguri les expectatives d'èxit de tot l'alumnat, tenint-ne en compte la diversitat i complexitat social. El document inclou trenta actuacions i cent vuitanta-nou mesures que es concreten en nou àmbits que el Departament d'Educació i els diferents ens municipals que el subscriuen es van comprometre a implementar.
És amb aquest objectiu que el grup municipal de la CUP vol que el conjunt de les forces polítiques de la ciutat, així com la comunitat educativa, elaborin i despleguin el Pacte Local Contra la Segregació Escolar. Per trobar aquest consens i compromís de les forces polítiques i la comunitat educativa, la CUP presentarà una moció al proper ple amb l’objectiu que sigui aprovada pel conjunt del plenari, i alhora han fet arribar la moció a les direccions dels centres educatius de la ciutat, oferint-se per treballar de manera conjunta i col·laborativa per millorar la situació actual, així com poder crear polítiques que donin suport als centres, i que facilitin la tasca del professorat.
A banda de l'elaboració del Pacte local contra la segregació escolar, la moció preveu altres mesures com son ajustar l’oferta de places al volum real d’alumnat previst per al curs següent. O també, elaborar en col·laboració amb la Inspecció, un sistema d’indicadors de seguiment de les mesures contra la segregació i el reequilibri de les escoles, i fer-ne presentacions públiques.