Can Met queda petit en el primer debat públic sobre el futur del Castell de Sant Ferran organitzat per la CUP

La CUP va promoure el debat sobre el futur del Castell de Sant Ferran amb quatre historiadors figuerencs a l’espai de Can Met. L’acte es va estendre entorn les dues hores, entre el posicionament dels historiadors i les aportacions d’un públic que va acabar demanant la creació d’una plataforma ciutadana que impulsés les accions necessàries per tal que la fortalesa avanci cap a la desmilitarització i per uns usos civils.

Sobre la intenció del Ministeri de Defensa d’ubicar-hi un Museu Militar, es va dir que es tracta d’exposar les mateixes peces que hi havia al Museu Militar de Barcelona, un museu que no tenia visites i que si Barcelona se’n va voler despendre, algun motiu de força havia de tenir.

En aquest sentit, varen ser diverses les persones que es varen posicionar perquè sigui un procés democràtic que tingui en compte l’opinió dels ciutadans, el que acabi decidint el futur del Castell de Sant Ferran.

Així mateix, també varen sorgir veus crítiques en la conveniència que l’Ajuntament segueixi formant part del Consorci que gestiona la fortalesa, ja que qualsevol iniciativa de la ciutat ha de ser aprovada pel Ministeri de Defensa espanyol i el militar que presideix el consorci.

Finalment, Lluís Armengol de la CUP, va animar a tots els assistents a participar de l’audiència pública que ha de convocar l’Ajuntament per debatre sobre futur del Castell.