El ple aprova la creació d’un protocol contra les agressions sexistes

L’objectiu de la Candidatura d’Unitat Popular és que la redacció del protocol es faci de forma participativa

El ple municipal d’ahir va aprovar per unanimitat la moció presentada per la CUP per a la creació d’un protocol contra les agressions sexistes a les Fires i Festes de la Santa Creu i a grans esdeveniments d’oci o festius a la ciutat. El ple va facultar a la portaveu de la CUP, Natàlia Sànchez, per a portar a terme les tasques d'execució de la comissió que redactarà aquest protocol. Sànchez va manifestar que des de la CUP “acceptem aquest paper en l’execució amb ganes i responsabilitat i amb la certesa que podrem teixir totes les complicitats necessàries amb tots els grups municipals, les diverses entitats, amb la regidoria de la Dona i amb els tècnics per poder tirar endavant el protocol”.

En aquest sentit, l’objectiu de la Candidatura d’Unitat Popular és que la redacció del protocol es faci de forma participativa, implicant a totes les entitats, col·lectius i professionals de l’àmbit de prevenció i lluita contra les violències masclistes. La moció presentada per la Candidatura d’Unitat Popular contempla la creació d’una campanya comunicativa perquè les Fires i Festes de la Santa Creu i els esdeveniments d’oci i festius de la ciutat estiguin lliures d’actituds sexistes i discriminatòries, l’aprofitament del got reutilitzable de l’Embarraca’t per a promocionar el lema o els lemes de la campanya comunicativa i la incorporació de la perspectiva de gènere en l’organització dels actes i l’elaboració de la programació de les Fires i Festes de la Santa Creu.

Segons la formació independentista, les agressions sexistes i l’assetjament sexual en moments de festa i esbarjo es donen sistemàticament, amb el vistiplau o la ignorància de bona part de la població, ja que estan normalitzades i legitimades pel context. Els Ajuntaments, com a institució més propera a la vida quotidiana dels ciutadans tenen un paper fonamental a l’hora d’actuar contra les violències que s’encarnen en tots espais de socialització. Paral·lelament a l’aprovació de la moció i en el marc de la celebració de l’Acústica, ahir la CUP va iniciar una campanya comunicativa amb el lema “No és No. Per uns espais d’oci i festa lliures de sexisme” amb una encartellada pels principals carrers i places del centre de la ciutat.