Figueres diu SÍ a la independència

La participació del 14,5% ha superat les expectatives

La CUP ha volgut felicitar a totes les persones que han col·laborat perquè la consulta fos possible i especialment als membres de Figueres Decideix que han estat mesos treballant per obtenir una bona participació.

Per la Candidatura d’Unitat Popular, les consultes sobiranistes són una lliçó de democràcia que la ciutadania dóna a unes institucions covardes que s’han convertit en agències de col·locació dels partits polítics. La CUP ha remarcat que les consultes no són el final de cap camí sinó que la lluita per la independència dels Països Catalans ha de continuar fent passos cada dia.

Finalment, la Candidatura ha volgut avisar que no es pot fer una lectura dels resultats entenent que els vots són de suport a l’Estatut o demanant una reforma de la composició del Tribunal Constitucional. La única lectura possible és que prop de 5000 figuerencs han reclamat la independència, i qualsevol altra lectura és un intent de tergiversar la realitat.