La col·locació de pantalles informatives als instituts no és el que més necessita la ciutat

Per la candidatura, l’adequació d’un espai centrat en les necessitats bàsiques dels joves ha de ser una prioritat pel govern figuerenc

La CUP denuncia que les polítiques de joventut no són prioritàries a la ciutat des de fa molts anys. El consistori s’ha limitat a activitats puntuals i de caire festiu sense tenir clara una estratègia de suport al col·lectiu de joves de Figueres. La necessitat des de fa anys d’un espai on tots els adolescents i joves de la ciutat es puguin dirigir per trobar tota la informació que necessiten: borsa de treball, habitatge jove, formació, salut o oci alternatiu, és l’exemple clar d’aquesta manca de voluntat per a potenciar la joventut de la ciutat.

Per la candidatura, que viles com Roses, Castelló d’Empúries o Vilajuïga tinguin un espai específic pels joves i la capital de la comarca no, denota una manca de sensibilitat en matèria de joventut que cal redreçar de manera prioritària.

La CUP també anima el govern municipal a instal·lar cartelleres en diferents punts de la ciutat d’ús exclusiu per les entitats. Actualment els punts on difondre les activitats són mínims i sovint estan ocupats per empreses. Asseguren que la inversió és mínima i els rèdits socials serien molt elevats.