La CUP ajorna la moció per declarar Figueres territori català lliure i sobirà

A través de l’ANC, la candidatura es dóna un mes per aglutinar el suport del major nombre de formacions polítiques

La CUP traslladarà a la comissió Nomenclàtor la intenció de retirar la medalla d’or de la ciutat al Rei

Finalment la Candidatura d’Unitat Popular va decidir retirar del ple d’octubre la moció que pretén declarar Figueres territori català lliure i sobirà. Va ser durant la junta de portaveus prèvia al ple de dimarts que el regidor Joan Font ho va anunciar després d’acordar-ho amb l’Assemblea Nacional Catalana, amb l’objectiu de trobar les complicitats de la resta de formacions polítiques perquè pugui ser aprovada per una àmplia majoria.

En aquest sentit, la formació independentista considera que a priori no hi ha d’haver massa dificultats per aconseguir que la majoria de formacions aprovi el text de la moció, i recorda que molts municipis que les darreres setmanes han aprovat aquesta moció, ho han fet amb un ampli suport del ventall de formacions amb representació als municipis com CIU, PSC, ERC, ICV i la mateixa CUP.

La candidatura recorda que capitals de comarca com Vic, Valls o Vilafranca del Penedès ja l’han aprovada, així com Castelló d’Empúries a l’Alt Empordà.

Així mateix la CUP va transmetre a l’alcalde Vila que portaria a la comissió Nomenclàtor el debat sobre la idoneïtat que la ciutat mantingui la medalla d’or de la ciutat al rei Joan Carles.

Després de valorar la negativa continuada de Santi Vila, la formació considera que la comissió Nomenclàtor pot desencallar aquesta situació, i, si no és així, iniciarà una campanya per recollir suport social que faci canviar d’opinió l’Alcalde, com ja va anunciar.