La CUP considera que limitar el nombre de mocions i preguntes va en detriment de la qualitat democràtica

La candidatura proposa que la reforma del ROM serveixi per introduir elements de participació ciutadana

Sobre la reforma exprés del Reglament Orgànic Municipal (ROM) que impulsa el govern de Santi Vila, la candidatura considera que propostes com les de limitar el nombre de mocions i preguntes va en detriment del debat en el plenari, espai que consideren l’àgora de les diferents ideologies i partits, i, per tant, un espai de debat i de presa de decisions molt important per Figueres.

En aquest sentit, afirmen que la distància entre els representants polítics i el conjunt de la població s’ha accentuat considerablement en els darrers anys, i consideren que aquest fet ha provocat una creixent desafecció per part de la ciutadania envers el sistema polític. Per la formació independentista la creixent i generalitzada abstenció és la demostració d’aquesta realitat.

Per la CUP, ni el govern actual ni els anteriors han destinat esforços per intentar corregir aquesta tendència i facilitar la participació de la ciutadania figuerenca en la política local. Afirmen que és un deure dels representants municipals vetllar per la implicació i participació de la ciutadania en la gestió dels afers públics, i garantir que les decisions i les línies d’acció municipal s’atinguin a la voluntat ciutadana, a través dels instruments necessaris i adequats en cada moment.

Segons la candidatura, actualment cada regidor cobra 270 euros per assistir a un ple mensual, sigui quina sigui la seva durada, i consideren que és un compromís i un deure dels regidors i regidores realitzar aquest exercici democràtic.