La CUP denuncia la irregularitat dels nous carrils bici


Segons el planejament de vies ciclistes de la Generalitat els carrils bici fets recentment a les entrades de la ciutat no gaudeixen de les condicions de seguretat que s’aconsellen pel seu disseny.



 




Els arranjaments al tram urbà de l’antiga carretera de Llançà ha dotat Figueres d’un carril bici amb un grau elevat de perillositat, ja que no respecta l’amplada recomanada per la Generalitat de Catalunya per a aquests tipus de vials. Segons el departament de Política Territorial i Obres Públiques els carrils bici protegits de doble sentit que circulen per vies urbanes han de tenir una amplada mínima recomanada  de 250 cm, distància que no es respecta en l’esmentat vial. A l’antiga carretera de Llançà el carril bici construït no passa de 190 cm en el tram més ample.El Departament de Política territorial també recomana que els elements separadors dels carrils bicis d’aquest tipus, siguin suficientment consistents per tal de reduir la perillositat dels volums de transit elevat. Els separadors instal·lats difícilment podran evitar el risc d’invasió del carril bici en cas de negligència d’algun conductor.



L’amplada del carril bici, uns separadors de protecció insuficients, la circulació de vehicles pesats i l’elevat volum transit que es registra en aquesta via de la ciutat, fan d’aquest carril un autèntic perill per la seguretat dels seus usuaris.  




En canvi, la CUP considera que el model de carril bici emprat per a la Ronda Sud sí que compleix almenys unes mínimes condicions de seguretat per las seus usuaris. A falta d’un debat ciutadà sobre la mobilitat a la ciutat i el paper que ha de tenir la bicicleta en aquesta, la Candidatura considera imprescindible que es garanteixi la seguretat viària dels ciclistes per damunt de tot, i per tant que en la mesura que sigui possible s’adeqüin els carrils bici existents a Figueres al model seguit per a la Ronda sud.Finalment, la CUP vol encoratjar l’Ajuntament a planificar el desplegament de la xarxa de carrils bici projectada per a la ciutat de forma transparent, per tal que les intervencions dutes a terme els darrers dos mesos de 2009 tinguin continuïtat en una política de promoció de la bicicleta real.