La CUP denuncia que s’han aprovat unes ordenances que no responen a les necessitats del 2012

El govern de Santi Vila renuncia a aplicar unes ordenances progressives segons renda

La candidatura satisfeta que s’hagi acceptat, encara que parcialment, la seva proposta de quotes per a la llar d’infants

La CUP de Figueres considera que les ordenances aprovades pel govern municipal no donen resposta a les necessitats socioeconòmiques dels ciutadans i que el govern municipal sembla aliè a la dura situació que estan passant moltes famílies.

El regidor de la formació Joan Font afirma que “a finals dels 90 s’aprovaven unes ordenances que en termes generals són iguals que les aprovades per al 2012, i la ciutat, com tot el món, ha canviat”. Per Font, “és inadmissible que tingui la mateixa bonificació per anar a la piscina municipal un jubilat amb una pensió de 400€ que un que n’ingressi 2000”.

La CUP havia presentat una vintena d'al·legacions en tres eixos principals: progressivitat, afavorir la sortida d'habitatges buits al mercat de lloguer i suport a les entitats locals. En aquest sentit, consideren igualment inadmissible i més propi d’una època caciquil el fet que les entitats sense ànim de lucre només puguin utilitzar els equipaments esportius de manera gratuïta si l’Alcalde així ho desitja. La formació independentista és partidària d’establir un criteri que sigui d’igual compliment per a totes les entitats, i que no depengui del vistiplau de l’Alcalde. Sobre les entitats sense ànim de lucre, també lamenten que se’ls apliqui una taxa pel sol fet d’ocupar la via pública.

Per la CUP, el govern demostra poca consideració cap a les persones que ho estan passant més malament, ja que per una banda bonifiquen el 95% de l’impost de vehicles als vehicles històrics, que bàsicament són col·leccionistes i, en canvi, neguen la bonificació a les persones amb menys recursos.

Per altra banda, la candidatura considera que l’Ajuntament no utilitza els mecanismes que estan al seu abast per potenciar el canvi que la ciutat es veurà obligada a fer a causa del context econòmic. En aquest sentit, retreuen que el govern de Santi Vila segueixi bonificant la construcció d’habitatges nous de protecció oficial tot i haver-hi un estoc de pisos considerable sense buscar eines per pressionar perquè entrin al mercat de lloguer a preus assequibles.