La CUP presenta una moció de la plataforma 'PROU CAMIONS N-II' que demana prohibir el trànsit de camions per aquesta via

Una representació de la formació independentista es va reunir la setmana passada amb membres de la plataforma

La CUP de Figueres presentarà al ple de la setmana vinent una moció de la plataforma 'PROU CAMIONS N-II' que demana prohibir el trànsit de camions per aquesta via. La plataforma, molt activa les darreres setmanes a Bàscara, denuncia que en el 75 % dels accidents a l’N-II hi ha implicat un camió, fet que ocasiona una mortalitat elevada en els sinistres que s'hi produeixen.
Una representació de la candidatura, en què hi havia el regidor Joan Font, es va reunir amb la plataforma oferint-se per tot allò que aquesta consideri oportú. En aquest sentit, la CUP va oferir suport institucional i, alhora, recolzament a les mobilitzacions que es portin a terme.
Per Joan Font 'la mobilització que estan duent a terme el conjunt de veïns i veïnes de Bàscara és exemplar, i com a conseqüència d'aquesta implicació ciutadana s'aconseguirà que els camions deixin de circular per l’N-II i, en definitiva, el que és més important, deixaran de produir-se molts accidents greus i en moltes ocasions mortals que tantes famílies han destrossat'.
En el camp institucional la formació es va comprometre a portar la moció a tots els ajuntaments de les comarques gironines on tenen representació, amb l'objectiu de mostrar el suport dels municipis a la mesura de prohibir el trànsit de camions per l'N-II, i també en la necessitat d'eliminar els punts negres de la via amb més sinistralitat.
La plataforma ha presentat un manifest en què s'exposen els motius que justificarien les seves demandes i en el qual també es posa de manifest el paper determinant que ha jugat Abertis en la manca de condicionament de l'N-II. Per Font 'és inacceptable que Foment i Abertis firmessin un conveni en el qual els ciutadans poden arribar a pagar 3.000.000.000 d'euros en cas que l'AP-7 no assoleixi un mínim de trànsit pronosticat', segons el regidor figuerenc aquest fet demostra 'una submissió de les institucions públiques a les grans empreses que cal superar i acabar'.