La CUP presentarà al ple de divendres una moció de suport a la iniciativa popular #novullpagar

La formació independentista defensa que la gratuïtat de l’AP-7 converteix en innecessari el desdoblament de la N-II

El proper divendres la CUP de Figueres presentarà una moció de suport a la campanya #novullpagar que anima a la ciutadania a actuar des de la desobediència civil i no pagar més peatges.

En aquest sentit, la candidatura considera que els figuerencs i figuerenques veuen doblement justificada la campanya popular perquè no només el cost de l'AP7 està més que amortitzat, sinó que aquesta és la única via ràpida i segura que travessa la ciutat. Afegeixen que aquesta situació es veu agreujada per la situació de la N-II, una carretera perpètuament en obres que acumula 65 morts tan sols des de l’any 2008 ençà.

Així mateix, la CUP considera que la població catalana usuària de les autopistes fa dècades que realitza un injust sobreesforç i, degut a la titularitat privada de les autopistes, els beneficis que això comporta van a parar a interessos privats i no del conjunt de la població.

En aquesta moció la formació independentista vol sotmetre a votació tres punts en els quals es demana que l'Ajuntament insti l'Institut Català del Trànsit a no tramitar les denúncies de les empreses concessionàries als conductors que es neguin a pagar el peatge, així com que l'Ajuntament figuerenc mostri comprensió i doni suport a la mobilització de #novullpagar del 20 de maig, solidaritzant-se amb la caravana que s'organitzi a Figueres.

Finalment, demana al consistori que reclami al Govern de la Generalitat de Catalunya i al govern estatal que ordenin a Abertis el desmantellament de tots els peatges en aquells trams d'autopista en què ja s'ha amortitzat la inversió que aquesta companyia  va fer en la seva construcció.