La CUP proposa noves mesures per millorar la transparència de l'Ajuntament

Joan Font “només busquem un millor control de tots els òrgans que funcionen amb els impostos dels ciutadans”

La Candidatura d'Unitat Popular de Figueres presentarà al ple de demà una nova proposta de transparència política. En aquest cas, es pretén que el partits de l'oposició rebin tota la informació relacionada amb l'Ajuntament que, fins ara, només en té coneixement el govern, i en algun cas algun grup de l'oposició.
L'objectiu de la formació independentista és que el govern municipal enviï a tots els partits de l'oposició les convocatòries, la documentació i les actes de tots els òrgans col·legiats de l'ajuntament, i que es convidi els grups municipals a assistir-hi, encara que no hi tinguin veu ni vot.
El Consell d'Administració de FISERSA seria un dels casos que ha dut més polèmica els últims mesos i que amb l'aprovació d'aquesta moció se solucionaria en bona part. El regidor de la CUP, Joan Font, considera que amb aquesta proposta l'argument emprat pel regidor Manel Toro per apartar 3 grups de l'oposició del Consell d'Administració de FISERSA perd tot el sentit. En el seu moment, Manel Toro va al·legar que un excés de representants al Consell d'Administració aniria en detriment del bon funcionament d'aquest òrgan.
Font afirma: “Tenir accés a la informació i poder assistir a les reunions sense veu ni vot no alenteix cap consell d'administració i si que en facilita la transparència. Des de la CUP només busquem un millor control de tots els òrgans que funcionen amb els impostos dels ciutadans”.
Així mateix, també entrarien en aquesta proposta les institucions i empreses en què l’Ajuntament de Figueres hi té representació, com és el cas de l'empresa de capital mixt Fisersa Ecoserveis o la Fundació Gala Salvador Dalí.
Per últim, la moció de la CUP també demana al govern de la ciutat que avisi amb antelació als grups municipals de les reunions que es tingui previst realitzar amb entitats o col·lectius, i se'ls convidi a assistir-hi.