La CUP proposarà al ple de dimarts que Figueres es declari territori català lliure i sobirà

La candidatura ha tramès la moció als diferents grups perquè s’hi puguin sumar

El ple de dimarts que ve a la capital de l’Alt Empordà decidirà si Figueres se suma a l’onada de municipis que les últimes setmanes han declarat el seu municipi territori català lliure i sobirà. Per la Candidatura d’Unitat Popular la moció pretén visualitzar la majoria social favorable a la independència que hi ha a la ciutat i, alhora, al ple de l’Ajuntament.

Així mateix, la formació independentista demana crear l’assemblea de càrrecs electes dels Països Catalans, argumentant que cal estendre i difondre la declaració proposada a la resta de comunitats integrants de la Nació Catalana, a fi de preservar-ne la seva unitat i identitat com a poble.

El regidor de la formació, Joan Font, considera necessari que la institució més propera als ciutadans estigui al costat d’aquests en un moment històric pel futur del Principat, i afegeix que els ajuntaments poden jugar un paper d’especial rellevància en el procés d’independència que s’ha iniciat, “ha d’implicar-se” afirma Font.

La candidatura ha enviat la moció a la resta de formacions per tal que aquestes s’afegeixin a la moció de manera que sigui aprovada per una àmplia majoria.

El text insta al Parlament de Catalunya que, conjuntament amb els Ajuntaments catalans, assumeixi la completa sobirania nacional del territori del Principat de Catalunya, consultant a la ciutadania per la via de referèndum, i iniciï el procés per declarar i constituir l’Estat català abans de l'11 de setembre del 2014.