La CUP recolza el poble saharauí i dona suport a la concentració prevista pel proper dissabte

Diverses entitats figuerenques convoquen pel proper dissabte 20 a les 12h del migdia una concentració de suport a la plaça de l’Ajuntament.

Davant de l’atac de les forces militars i policials marroquines contra el camp saharià de Gdeim Izik, el passat 8 de novembre, i davant la repressió contra la població civil sahariana i els greus incidents registrats a l’Al-Aiun, amb més de 20 morts, 723 ferits i 159 desapareguts, la CUP vol expressar el més enèrgic recolzament al poble sahrauí que resisteix en els territoris ocupats il·legalment pel Regne del Marroc, amb la complicitat de l’Estat espanyol.

La candidatura denúncia l’agressió i els atacs organitzats  contra la població civil per part de les forces policials i militars marroquines, i reclamen la resolució pacífica d’aquest conflicte mitjançant l’exercici del dret d’Autodeterminació, tal i com ja contemplen les resolucions de l’ONU. Per la CUP els drets nacionals del poble sahrauí s'han de poder exercir lliurement i sense ingerències del Marroc ni cap altre estat.

La Candidatura d’Unitat Popular de Figueres dóna suport a totes les mostres de solidaritat envers el poble sahrauí i fa una crida a partits, entitats, sindicats i ciutadania perquè participi a la concentració a favor de la llibertat del Sàhara a la plaça de l’Ajuntament el proper dissabte 20 a les 12 del migdia, convocat per diferents entitats socials i polítiques de la ciutat i comarca.