Som més dels que diuen i volen

Article de Jordi Ferrer i Alzina, membre de la CUP de Figueres, publicat al setmanari Empordà el dimarts 20 d'abril

El 25 d'abril es continuarà  a Figueres i a 167 municipis més el referèndum sobre la independència.

Es poden dir moltes coses sobre els referèndums:

Es pot dir que és un proesa, gairebé una heroïcitat, organitzar de forma democràticament impecable, exemplar, seriosa, i rigorosa un referèndum com aquest. Organitzar-lo amb escassos mitjans econòmics, amb el vergonyós silenci de molts mitjans de comunicació, i amb l'aparell de l'estat en contra.

És pot dir que els referèndums són un extraordinari exercici de participació ciutadana, de democràcia directe i participativa, l'única forma autènticament democràtica d'organització social. Fa goig, molt de goig, veure milers de ciutadans exercint de ciutadans i no de súbdits o servents.

És pot dir que els catalans hem reixit en la més complexa de les tasques que ha de fer un estat: organitzar unes eleccions de forma impecable. Nosaltres ho hem fet sense gaires recursos, sense estructura estatal, sense publicitat institucional...

És pot dir que els referèndums han rebut el reconeixement unànime de la premsa internacional, per la claredat i la pulcritud.

Es pot dir que la nostra lluita per la independència ha tingut un notable ressò internacional.

És pot dir que al obrir la participació a tots els ciutadans majors de 16 anys empadronats, inclosos els immigrants, estem fent un exercici d'integració i d'obertura, que res té a veure amb pretesos nacionalismes excloents i tancats dels que se'ns vol falsament acusar.

Es pot dir que negar-nos el dret democràtic a decidir el nostre futur, emparant-se en la seva legalitat, és a dir negar-nos allò que ells tenen: un estat. Només pot ser un acte de cinisme o de mala fe.

Algú pot intentar confondre'ns i desmobilitzar-nos dient que això que estem fent no servirà de res, que els referèndums no son vinculants, que no tindran cap resultat pràctic, i que no hi ha prou participació.  Martin Luther King deia que si no ens ajupim no ens podran pujar a l'esquena. El proper dia 25 d'abril els Figuerencs tenim l'oportunitat de sumar-nos als milers de catalans que hem decidit no deixar-nos maltractar més per l'estat espanyol, que hem decidit fer un acte de dignitat i de llibertat. Perquè aquest és l'autentic valor dels referèndums.

La llibertat no es demana ni es suplica, la llibertat s'exerceix, i això és el que ja han fet milers de catalans, i això és el que farem els Figuerencs el dia 25 d'Abril. Perdre la por i exercir la llibertat, perdre la por i esdevenir persones lliures que decidim el nostre futur.

Jordi Ferrer