Notícies de Figueres

Fa uns dies la Sra. Marta Felip, alcaldessa de Figueres, ens recordava la necessitat de feminitzar els noms dels carrers i dels edificis públics de la ciutat. Aquestes paraules s’emmarcaven en les reunions que aquests dies està realitzant la Comissió del Nomenclàtor de la ciutat. És el moment en el qual es debat la possibilitat d’afegir nous noms als vials i edificis públics de Figueres, amb una hiperinflació de noms masculins.

Davant un mendicant o un sense sostre, ens l’hauriem d’imaginar com era de petit, perquè tots ells també han sigut infants, amb un pare i una mare, i una colla de bons amics.  És imprescindible, doncs, preguntar-se com han arribat fins aquí, de quina manera la seva vida ha trontollat fins esbardellar-se com una magrana,  com ha esdevingut un trajecte maleït cap a les addiccions, com ha descarrilat cap als marges sense capacitat ni ganes de retornar cap allò que nosaltres en diem normalitat.

El ple municipal d’ahir va aprovar per unanimitat la moció presentada per la CUP per a la creació d’un protocol contra les agressions sexistes a les Fires i Festes de la Santa Creu i a grans esdeveniments d’oci o festius a la ciutat. El ple va facultar a la portaveu de la CUP, Natàlia Sànchez, per a portar a terme les tasques d'execució de la comissió que redactarà aquest protocol.

La CUP de Figueres, Som Joves i SEPC de Figueres organitzen el 10 de setembre actuacions musicals i acte polític a partir de les 18.00h. Els actes comptaran amb la presència de Gabriela Serra, diputada al Parlament de Catalunya per la CUP-CC i les actuacions musicals de Sandra Mont i Laia Biurrun, The Cuit’s i Sí Sí Sound System.

La Candidatura d’Unitat Popular demanarà al ple municipal de setembre l’elaboració d’un Protocol contra les agressions sexistes a les Fires i Festes de la Santa Creu. Segons la formació independentista, les violències de l’heteropatriarcat es manifesten en l’entramat de relacions socials i personals de la nostra societat de forma estructural i els espais d’oci i de festa no en són una excepció.

Aquests dies que, per als més afortunats, representen l’inici de les seves merescudes vacances, els titulars de la premsa diària ens sumeixen en un puré de dubtes i perplexitats. Per exemple:

El passat 10 de juny apareixia als mitjans de comunicació que la Fiscalia ha incoat diligències prèvies i ha derivat al Jutjat d'Instrucció número 2 de Figueres la investigació de desenes de pagaments irregulars i injustificats que des del 2014 fins al 2015 hauria ordenat l'aleshores president de la Fundació Privada Maria Pagès, vinculada a Càritas, Jordi Rotllan. Aquests impagaments irregulars s’haurien produït, doncs, en una entitat que dedica la seva tasca a projectes socials de la ciutat i que, a més, rep subvencions per part de l’Ajuntament de Figueres.

Des de fa uns mesos l'associació Comerç Figueres impulsa una campanya de suport a la instal·lació d'un museu del Circ a Figueres; més de 5.000 persones s'han sumat a aquesta campanya a la plataforma digital change.org i el passat 17 de juny desenes de persones van gaudir d'un espectacle de circ també en el mateix sentit. És positiu veure, com la societat civil figuerenca es mobilitza en favor d'iniciatives i projectes que poden considerar positius pels seus interessos o per la ciutat.

Com cada any, amb un caràcter d’urgència totalment impropi, s’ha tornat a plantejar a l’Ajuntament la necessitat de proporcionar locals de culte a les comunitats musulmanes de la ciutat per a les celebracions del Ramadà. Alguns dels seus espais habituals d’oració són massa reduïts per ubicar-hi el gran nombre de creients que es mobilitza durant aquest mes.

La qüestió es proposa des de posicions molt enrocades:

La setmana passada, Figueres va ser notícia a tots els diaris, teles i ràdios del país. La celebració del “Día de las Fuerzas Armadas” havia deixat la impactant imatge de menors d’edat vestits de militar i empunyant armes de foc reals. Vist el ressò que havia agafat tot plegat, l’alcaldessa va córrer a mostrar la seva preocupació pel foment de valors que inciten a la violència, amb la paradoxa que diversos membres del seu govern havien participat a l’acte i n’havien fet gala a les xarxes socials (la proximitat d’eleccions, ja sabeu…).

Pàgines