Notícies de Figueres

El nostre vot a l'aprovació dels pressupostos municipals del 2018 de l'Ajuntament de Figueres només podia ser un NO rotund. Difícilment es pot parlar d'aprovar uns pressupostos, ni cap política municipal, sense un diàleg previ. I aquest diàleg no ha existit. Seure a parlar per a comprovar que el pressupost ja havia estat pactat i negociat amb altres formacions polítiques no és la millor forma de recavar el nostre suport. Nosaltres no entenem la negociació dels pressupostos com un catàleg de la compra on un tria aquells articles que puguin satisfer.

La CUP ha exigit al Govern que recuperi la partida pressupostària dedicada a la implementació del protocol contra les agressions sexistes en els esdeveniments festius de Figueres. Aquesta partida, creada en el marc de la negociació dels pressupostos del 2017 entre el Govern i la CUP, ha estat eliminada enguany dels pressupostos municipals.

La regidora i portaveu de la CUP, Natàlia Sànchez, deixa avui l'acta de regidora per dedicar-se a la tasca de diputada de la CUP-Crida Constituent al Parlament de Catalunya. Sànchez deixa l'acta de regidora a l'Ajuntament de Figueres per incompatibilitat amb el codi ètic intern de la CUP, que preveu que les persones que integren la candidatura no poden tenir duplicitats de càrrecs. Així mateix, deixarà el seu càrrec com a consellera comarcal.

El 30 de gener se celebra el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (commemoració de l'assassinat d'en Mahatma Gandhi). En aquesta data moltes de les nostres escoles i instituts dediquen la jornada a treballar i reflexionar sobre diferents aspectes de la pau, o de la seva manca. Enguany, la Coordinadora d'ONG Solidàries de les comarques gironines proposa activitats relacionades amb els "treballadors anònims de la pau": Aquells homes i dones que de forma desinteressada dediquen la seva vida, o part d'ella, a la lluita per la pau.

Bona entrada d’any a tothom i feliç 2018. Aquesta era fàcil i obligada. Però abans de parlar del 2018 m’agradaria fer una valoració del 2017. Són pocs els moments en què podem fer una mirada tant completa a tot l’any passat sense les interferències de les noves situacions.

Ja les tenim aquí. Demà jornada de reflexió i demà passat a les urnes. Una vegada més. L’enèssima dels últims anys entre eleccions municipals, catalanes, consultes, processos participatius i referèndums. I encara sort que jo em salto les espanyoles!

L’accés a un habitatge és un dels problemes socials més significatius que travessa la ciutat.

És coneix com a “cacera de bruixes” el període de persecució política i ideològica impulsada pel senador Joseph McCarthy als EUA entre els anys 1950 i 1956. Durant aquests anys es va produir una veritable persecució, sota l’acusació de comunistes o filo comunistes, a tot una sèrie d’artistes, escriptors, pensadors i ,sobre tot, professionals del món del cinema.

Segons ERC i la CUP, la violència generada per l'Estat espanyol contra veïns i veïnes dels nostres pobles i ciutats que volien decidir i exercir la democràcia, va ser devastadora. Les gairebé 900 persones ferides registrades en mans de la brutalitat policial (dues d'elles en estat molt greu), la vulneració de drets fonamentals i les imatges d'agressions, repressió sense contemplacions i violència, no han de caure en l'oblit, consideren les dues formacions municipals.

Abans de marxar de vacances sabia que havia d'escriure un article per aquestes dates. Vaig anar-me'n pensant que caldria recordar que en el passat ple municipal s'havia aprovat una moció, recolzada per bona part dels grups representats a l'Ajuntament de Figueres, per donar suport a les mobilitzacions del poble rifeny. Pensava que calia visualitzar un moviment de protesta pacífic que demana millores socials per una de les regions més empobrides del Marroc.

Pàgines