Notícies de Figueres

El grup municipal de la CUP Figueres ha organitzat una xerrada – col·loqui el proper dijous 30 de juliol del 2015 a les 20,00 h. a la Biblioteca Fages de Climent de Figueres. L’objectiu d’aquesta xerrada es poder explicar i valorar el nou cartipàs municipal figuerenc, analitzant l’augment de les despeses , així com l’increment dels càrrecs de confiança del nou govern municipal. També es vol valorar les primeres decisions preses pel nou govern municipal.

Dos mesos després del 24 de maig són molts els que asseguren que seran uns anys moguts per a la política municipal figuerenca. Cert, ho seran, pels reptes que té la ciutat al davant i per la composició d’un govern fràgil, personalista, que improvisa i frivolitza amb l’erari públic, irritat i irritable.
Veus els tres punts del pla de xoc anunciat pels màxims responsables de l’equip de govern: 1.-Neteja i manteniment de l’espai públic;  2.-Construcció de noves instal·lacions esportives; 3.- Abordar la problemàtica del barri de Sant Joan. Llegeixes aquesta proposta, et gires i mires la ciutat i no t’ho pots creure.

La CUP-Crida Constituent organitza cinc jornades per repensar alguns dels drets bàsics de la nova república catalana arreu del territori. A les comarques Gironines, la primera jornada serà el diumenge vinent, 19 de juliol, a Girona i tractarà sobre el dret a l'educació. Aquesta serà seguida per jornades sobre el dret a la sanitat, a viure de la terra, a l'aigua i a l'energia. Aquestes es faran a Blanes, Banyoles, Figueres i La Bisbal respectivament.

A les properes eleccions al Parlament de Catalunya del diumenge 27 de setembre, la CUP i les organitzacions participants en el procés “Per la ruptura” es presentaran sota la marca “CUP – Crida Constituent”. Aquesta candidatura, construïda conjuntament entre múltiples agents polítics, neix amb la voluntat d’anar eixamplant la base social i el suport al projecte polític de la Unitat Popular.

La Candidatura d'Unitat Popular de Figueres (CUP) obre convocatòria de selecció per a cobrir una plaça​ temporal​ de Tècnic/a de suport al grup municipal i a l'organització local​

Comencem. Se celebren eleccions, es constitueix un nou ajuntament i arriba l'hora del cartipàs.  I amb el cartipàs, toca també reobrir el vell debat sobre quina ha de ser la retribució dels càrrecs públics. En aquesta polèmica, el ventall de posicionaments és ampli, però s'hi poden distingir amb claredat dues grans tendències.

L'alcaldessa pretenia augmentar les dedicacions de membres del govern i les retribucions per assistència a reunions, amb un increment de més del 50% en el cost per a l'Ajuntament.

La CUP veu irregularitats en el projecte d'obra del polèmic local buit del carrer Sant Pau. Per aquest local, l'Oficina Antifrau ha requerit informació pel fet que des del 2009 l'Ajuntament ha pagat més de 250.000 € pel lloguer d'un local que està buit i sense cap ús, fet que podria representar un cas de malversació de cabals públics.

La candidatura està formada pels precandidats que al gener van optar a ser alcaldables amb votació oberta

Pàgines